Ridningen idag o igår

Igår:
Jag åkte till stallet o trodde vi skullle hoppa. Men det gjorde vi tydligen förra gången då jag inte var där... Så jävla besviken jag blev. Jag gick o bytte om o gjorde iordning Tummen. Vi tog en sväng ute i det fria o red in i en liten paddok. Ganska direkt efter vi hade gått in i paddoken skulle vi komma upp i trav. Som ni kanske har läst i de tidigare inläggen har jag (tror jag) skrivit att han e aspigg. Det blåste ganska mycket o vid varje vindpust började han att öka. Han var dessutom ganska svår att få ut i hörnen o man fick ta tag asmycket i yttertygeln, trycka till med innerskänkeln o luta sig asmycket utåt för att han skulle gå ut i hörnen. Men såå enkelt var det inte när han springer i hörnen. Efter ett tag när de flesta hade fått till det med hästarn afattde vi galopp. Han var aspigg, som sagt. Men Sandra ville att vi skulle galoppera ännu mera. Det blev inte enklare att kontrollera Tummen då. O sedan skulle vi upp i lätt sits; vilket inte förbättrade saken. Men jag e ändå asnöjd med lektionen.

Idag:
När jag kom till stallet hade jag typ bestämt att jag skulle ha Cindy, men jag fick Ross... Senaste gången vägrade han att böja på sig. Men det gick förvånansvärt bra idag! Han var ju såklart pigg, men det e sådana hästar jag gillar. Goldie hade ställt upp ett hinder o en bom 5 meter innan hindret på ena långsidan. På andra långsidan ställde alla upp sig i ett led. Jag var typ i mitten med Madicken framför o Yellow bakom. När Madicken precis hade börjad blev han astaggad o trippade o tryckte in sig mot väggen. När vi väl fick börja så fick vi vänta med att börja trava till jag hade vänt upp mot långsidan eftersom att han kunde få uop tempot för mycket så att jag tappade kontrollen. Men han var jätteduktig! Det ända felet var att jag tittade ner på hindet istället på att titta dit jag skulle. Men vi gjorde detta en gång till i trav o en gång i galopp o ham skötte sig utmärkt alla gångerna!


Kommentarer
Isabella

Fin blogg, läsvärd och intressant:) har kommenterat på ditt inlägg dollar och Alan:)
Läs gärna min blogg och lägg en kommentar om du vill:)

2013-06-19 @ 21:32:30
URL: http://lovehorse32.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnymuppis.blogg.se

Här kommer det överlägstet komma upp hästrelaterade inlägg. Bara så att du vet. Jag blir glad av beröm, sur av hat. Haters e bara avundsjuka.

RSS 2.0