Rodeo à la Cindy

Dagen börjar med att Cecilia o Stella har spammat typ hela natten i en kikchatt där jag e med i. Jo, men igårkväll undrade Cecilia om jag kunde göra en kikchatt med min najsiga kompisar (Stella o Tyra).

Men jag åkte till stallet för att jag skulle rida. Jag fick Cindy. Gruppen innan red barbacka o då frågade jag Goldie (min ridlärare) ifall vi oxå kunde det. Så det belv att typ alla red barbacka. Vi körde slalom o cavaletti. Där skötte hon sej asbra. Men när vi skulle köra den sista traven gick hon bara in på medellinjen. Så jag tog tag i tygeländen o slog till några gången för mycket så hon började bocka. Varför jag inte hade något spö var för att hon e spörädd. Men som tur va så hände min fötter 10 cm nedan för hennes mage så jag kunde hålla mig fast på det sättet. När hon bockade den sista gången hamnade jag på halsen o trodde att jag skulle ramla av o ha en hov på magen. Men så vart det inte.

Nu ska jag in i duschen för att sedan åka till Tjörn o fira mormors 70-årsdag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnymuppis.blogg.se

Här kommer det överlägstet komma upp hästrelaterade inlägg. Bara så att du vet. Jag blir glad av beröm, sur av hat. Haters e bara avundsjuka.

RSS 2.0